Doorgaan naar hoofdcontent

Toen mijn Kundalini wakker werd ...



De blogpost van vandaag, is voor mij misschien de meest persoonlijke tot op heden.

Het 'Kundalini fenomeneen' is in mijn leven gekomen in de zomer van 2017. Toen heb ik een Ayahuasca Ceremonie ondergaan die mijn leven een danig andere richting zou geven. Ayahuasca is een medicinale plant uit de Amazone die je een 'spirit journey' aanrijkt. Die prachtige ervaring heb ik toen gekregen en daar zijn tot de dag vandaag nog steeds mijn waardevolste inzichten uit voortgekomen! 

Enkele dagen later volgde ik een 3-daagse PHYTO 5 opleiding over het deblokkeren van de 3-voudige verwarmer.  Het waren dagen waar ik in de voormiddag werkte op een collega en in de namiddag zelf behandeld werd, om het effect ervan te ondergaan. De behandeling beloofde zeer intens te zijn, want er werd ons gevraagd 's avonds op tijd te gaan slapen, geen zware maaltijden te nuttigen of alcohol te drinken. Na de tweede dag werd ik in het midden van de nacht wakker van een immense hitte in mijn rug, die heel mijn wezen overviel. Het was een 'vapeur' om U tegen te zeggen. Nietsvermoedend kon ik na een tijdje weer gaan slapen, maar vermeldde het toch maar aan onze PHYTO 5 trainer. Die vermoedde dat het 'vuur' in mij aangewakkerd was door de behandeling.

In retrospect moet er iets gebeurd zijn door de Ayahuasca en de PHYTO 5 behandelingen zo kort na elkaar te ondergaan. Ondertussen weet ik dat Ayahuasca je 'kanalen' kan openrukken en moest dat nog niet gebeurd zijn, dan zou de PHYTO 5 behandeling (die eigenlijk heel je interne loodgieterij doorblaast) het wel gedaan hebben.  Alleszins voelde ik me een ander mens -verbonden met alles en iedereen- maar eigenlijk ook hoogsensitief geworden.  Emoties van iemand anders kwamen zó binnen, zodat het toen onmogelijk was om de stad in te trekken en tussen een massa volk te lopen.

Ongeveer een goede week later, zat ik 's avonds laat te werken voor mijn computer. Plots -compleet uit het niets- ontstond er een tinteling vanuit mijn stuit, heiligbeen en ruggegraat die zich verspreidde over heel mijn lichaam en toenam in intensiteit.  In mijn handpalmen en voetzolen, leek een vortex te ontstaan, een pulserende energie die aangenaam en ondraaglijk tegelijkertijd aanvoelde.  De energie die ik plots door mijn lichaam voelde stromen, kon je het best vergelijken met statische electriciteit en je beste orgasme ooit.  Het fenomeen bleef een klein uur duren... Met bibberende handen tikte ik panisch enkele sleutelwoorden in op google: "ayahuasca, triple heater (drievoudige verwarmer), electricity spine, orgasm"  en daar botste ik op een woord dat tijdens de opleiding zelf nog even vernoemd werd: KUNDALINI. Ik had er nog nooit van gehoord.

Blijkbaar bestaat er dus zoiets als "Spontane Kundalini Ontwaking".  Kundalini is de scheppende energie die in elk wezen rust. Het is de energie die de embryo doet groeien en die na de geboorte 'oprolt' en in rust gaat in je stuitje. Door intense meditatie, jaren kundalini yoga of het intens verlangen tot vervullen van zelfrealisatie, is het mogelijk deze energie wakker te maken.  Soms gebeurt het echter dat de energie 'spontaan' wakker schiet.

Wat is de bedoeling van deze energie?  Kundalini zou een complete schoonmaak van je lichaam en ziel tot stand brengen, om je naar een hoger platform te tillen. Waar je vrij bent van trauma's, blokkades en beperkte gedachtepatronen. Al je chakra's (en hun bijhorende levenslessen, emoties en gaven) worden opgekuist.  Dit proces is onomkeerbaar en zal geleidelijk aan ALLE issues naar boven brengen die in je leven, tot je ze kan verwerken en loslaten.  Needless to say, kan dit dus een héél intense (onaangename) ervaring zijn, die jáaren kan duren. En daar zit ik dus nu middenin :-)

Een fijne bijwerking van dit fenomeen is dat ik nu veel sterker op mijn intuïtie durf vertrouwen en een empathie heb ontwikkeld die me vandaag helpt in mijn job. Mijn 'gevoeligheid' voor energetische fenomenen ontwikkelt zich, waardoor ik soms dingen 'weet', zonder precies te kunnen zeggen hoe of waarom.

In mijn zoektocht om deze (toch wel beangstigende ervaring) te kunnen verwerken, ben ik tot Kundalini Yoga gekomen. De Yoga helpt de energie te kanaliseren en ondersteunt ook in de AARDING, die ongelooflijk belangrijk is in dit proces.  Tijdens de yoga ontmoette ik prachtige mensen, die ook aan een reis van innerlijke transformatie zijn begonnen. Toen heb ik ontdekt, dat eigenlijk heel wat mensen een soortgelijke ervaring hebben, maar dat dit nog vaak in een sfeer van taboe wordt verzwegen. Ik moet toegeven dat ik ook wel wat aarzelde om dit zo publiekelijk te maken, maar als het anderen steun kan geven -daar waar ik ze zelf ook ontvangen heb toen ik het nodig had- dan is dat het meer dan waard!


Wil je hier graag meer over weten, of je eigen ervaringen met mij delen? Reach out! Ik luister graag naar je verhaal!

Volgende blogpost zal gaan over de toepassing van Kundalini in mijn praktijk:  KUNDALINI REIKI.

www.refresh-me.be

Reacties

Populaire posts van deze blog

De AcuGraph: meten is weten!

Tijdens een consultatie kleurenpunctuur, wordt er altijd gebruik gemaakt van de AcuGraph om inzicht te krijgen in het energetisch systeem van de klant. In de blogpost van vandaag, ga ik je daar wat meer over vertellen. Het Amerikaanse technologisch geavanceerde apparaat is het beste acupunctuur evaluatie-instrument ter wereld. Het is een tool die meer inzicht biedt in de energetische stroom (Chi of Qi) die wordt behandeld door acu- en kleurpuncturisten.  AcuGraph helpt specifieke problemen te lokaliseren, en stelt de meest effectieve behandelingen voor. Met objectief bewijs is de kracht van acupunctuur aan te tonen. Patiënten zijn zeer enthousiast dat ze mee kunnen kijken naar de staat van hun energetische circulatie. De zwakste schakel wordt meteen duidelijk en kan bijgevolg ook doelgericht aangepakt worden met een microcurrent stroomprikkel en kleurenpunctuur. Hoe gaat dit juist in zijn werk? Op de handen en voeten, bevinden zich een aantal belangrijke punten waar de e

Hoe werkt kleurenpunctuur? Eenvoudig uitgelegd.

De blogpost van vandaag heeft de bedoeling op eenvoudige wijze uit te leggen wat kleurenpunctuur is, hoe het juist in zijn werking gaat en hoe er een analyse wordt gemaakt.  De studie op zich is aanzienlijk complexer dan ik het hier beschrijf, maar geeft toch een duidelijk beeld weer van de achterliggende filosofie en werkwijze. Wat is Kleurenpunctuur? Kleurenpunctuur is vergelijkbaar met acupunctuur, maar met gebruik van gekleurd licht i.p.v. naalden. Het is een zachte manier om energie weer in beweging te brengen , of de juiste informatie aan ons lichaam door te geven om zichzelf weer te kunnen herstellen. Hoe gaat dat nu juist in zijn werk? Lichaamscellen communiceren met elkaar d.m.v. minuscule lichtsignalen. zo geven ze informatie aan elkaar door van de ene kant van het lichaam naar de andere.  Elke kleur van het lichtspectrum (rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo & violet) geeft een andere boodschap door, zodat het mogelijk wordt te gaan "praten" met